ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΒΟΛΤΑΣ Ε.Ε.Ο.Π.

H πρώτη βόλτα του συλλόγου έλαβε τέλος. Ο καιρός ήταν τέλειος και η όρεξη για ποδήλατο ακόμα μεγαλύτερη. Συγκεντρώθηκαν γύρω στα 28 άτομα διαφόρων ηλικιών και επιπέδων, αλλά οργανωθήκαμε και χωριστήκαμε σε ομάδες, αναλόγως τις ικανότητες του καθενός και την διάθεση και απολαύσαμε έτσι ο καθένας με τον τρόπο του μία πλήρως ποδηλατική μέρα.

Αυτό που έμεινε σε όλους όσους παρευρέθησαν, πέρα απο τη διασκέδασή και την ψυχαγωγία, είναι οτι αρκετοί ενημερώθηκαν για τους σκοπούς του συλλόγου από κοντά, συζητήσαμε και θίξαμε θέματα όπως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ποδηλάτες στον Υμηττό, νομικά θεματα για την χρήση και την διάνοιξη μονοπατιών και αντιμετωπίσαμε <<ζωντανά>> καταστάσεις που αποτελούν πιθανό κίνδυνο για την ασφάλεια ποδηλατών-περιπατητών.

 Εκείνο που έγινε αντιληπτό και σχολιάστηκε σχεδόν από τους περισσότερους είναι το γεγονός ότι ένα μονοπάτι, όπως το “10άρι” το “μεσαίο”, έχει την φήμη του πολύ καλού και σκληροπυρηνικού μονοπατιού δεν ευχαρίστησε και διασκέδασε όσο το μονοπάτι “flow” που ξεκινάει από το μοναστήρι της Καισαριανής. Το “10άρι” “μεσαίο” έχει μια ξεπερασμένη σχεδίαση και φιλοσοφία όπως επίσης και την ανάγκη συνεχούς συντήρησης λόγω των συνεχόμενων χωρίς ροή κλίσεων. Η διάβρωση συνεχίζει να είναι αμείλικτη από τους ποδηλάτες και από την βροχή, καθιστώντας το πια επικίνδυνο. Πολλοί δήλωσαν ότι απλώς κρατιώντουσαν για να μην πέσουν. Αντιθέτως το μονοπάτι “flow” μπορεί να μην έχει την ίδια κλίση, έχει όμως πολύ καλή ροή, σταθερό έδαφος και μπορεί να οδηγηθεί και γρήγορα αλλά και παιχνιδιάρικα. Επίσης για τους αρχάριους είναι ένα σημείο που μπορούν να μάθουν άνετα τις τεχνικές οδήγησης χωρίς να ρισκάρουν τραυματισμούς.

Για τον Υμηττό υπάρχουν σχεδόν άπειρες δυνατότητες να εξελιχθέι το βουνό έχοντας ένα δίκτυο μονοπατιών, με σωστά φτιαγμένες διαδρομές ώστε να απολαμβάνουν όλοι οι πιθανοί χρήστες τις ομορφιές του.

Ευχαριστούμε όλους όσους παρευρεθήκατε στην πρώτη μας βόλτα. Η συνέχεια σε λίγο καιρό στην Πάρνηθα.

12 thoughts on “ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΒΟΛΤΑΣ Ε.Ε.Ο.Π.

  1. Βάση της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας ένα μονοπάτι πρέπει να μπορεί να διασκεδάσει και να ικανοποιήσει τους ποδηλάτες όλων των ικανοτήτων. Δες εδώ: http://www.hansrey.com/flowcountry.html, http://www.imba.com/model-trails/flow-country. Δεν αποκλείουμε τα υπόλοιπα μονοπάτια επειδή προέκυψε κάτι καινούργιο αλλά δεν γίνεται να αγνοήσουμε τα προβλήματα που έχουν τα ήδη υπάρχοντα μονοπάτια του Υμηττού τα οποία δεν έχουν φτιαχτεί με προδιαγραφές (είτε γιατί ήταν ορειβατικά είτε γιατί φτιάχτηκαν χωρίς γνώση).

  2. Το μονοπατι flow πιο ειναι υπαρχει περιπτωση να το δειξει καποιος σε google maps…
    Μπραβο παιδια συνεχιστε την καλη δουλεια

  3. Με κίνδυνο να παρεξηγηθώ και να γεμίσει η σελίδα με επιθετικές απαντήσεις, οφείλω να επισημάνω κάποια πράγματα:
    -Η διάνοιξη ποδηλατικών διαδρομών (καταβατικών η μη) ΟΦΗΛΕΙ να γίνεται με την σύμφωνη γνώμη της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών, για την Καισαριανή η του δασαρχείου για την Πάρνηθα. (Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, στην Καισαριανή, η χρήση των περιπατητικών μονοπατιών είναι ήδη επιβαρυμένη λόγο του ότι το βουνό αυτό είναι το κοντινότερο στην πόλη μας. Συνεπώς, στα μονοπάτια θα συναντήσουμε εκτός από κάποιους ποδηλάτες κατάβασης και άλλους. Ποδηλάτες XC, enduro, δρομείς, περιπατητές, ορειβάτες, οικογένειες, σκυλιά και άλλους).
    -Τα υπάρχοντα μονοπάτια / διαδρομές πρόσβασης στο βουνό σταδιακά μετατρέπονται σε.. πίστες κατάβασης. Αυτό όμως γίνεται σε βάρος των υπολοίπων (παράδειγμα, στα πρώτα 300 μέτρα μετά το κάτω πυροφυλάκιο, στην αριστερή όχθη του Ηριδανού, όπως ανεβαίνουμε, το φαρδύ μονοπάτι που οδηγεί σε χώρο αναψυχής πριν από τη Καλοπούλα, έχει μετατραπεί σε πίστα. Όπως και τα περιπατητικά μονοπάτια που περνάγανε από τον ελαιώνα ενδιάμεσα στους 2 ασφαλτόδρομους, κάτω από το μοναστήρι της Καισαριανής. Γνωστός χώρος αναψυχής παλαιοτέρα, όπου συχνά συναντούσαμε οικογένειες να κάνουν picnic). Οπότε ερώτηση είναι:
    Δικαιούμαστε να «διώχνουμε» τον υπόλοιπο κόσμο από εκεί?
    -Επίσης, όπως οι περισσότεροι που είναι κομματάκι ειλικρινείς με τον εαυτόν τους γνωρίζουν ότι το «ενδιάμεσο» 10 ανοίχτηκε νόμιμα, καθώς κάποιοι ποδηλάτες / χρήστες του μερίμνησαν για τις απαραίτητες άδειες.
    Όμως,
    Όταν η συζήτηση ρέπει προς το που δικαιούμαστε να πηγαίνουμε και υπό ποιες συνθήκες (να αναφερθώ στο πόσες φορές άκουσα την γνωστή ποια συζήτηση στην Καλοπούλα, από περιπατητές να διαμαρτύρονται ότι τους… έβρισαν καθώς είχαν την ατυχία να βρεθούν στον δρόμο κάποιου ποδηλάτη που έτρεχε χωρίς να νοιάζεται για τίποτα?) , ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ δείχνουν να θυμούνται ότι όντως υπάρχει ένα μονοπάτι ανοιγμένο για αυτόν το σκοπό, επομένως τα υπόλοιπα είναι κοινόχρηστα.

    Που θέλω να καταλήξω? Πολύ απλά, τα μονοπάτια σε αυτό το βουνό, ανοίχτηκαν πρώτα για την δεντροφύτεψη του βουνού και μετά σαν φυσική συνέχεια για την περιπατητική τους χρήση (και πρόσβαση). Επομένως, η συνεχής «επιθετική επέκταση» δια της μεθόδου της μετατροπής, σε πίστες ΗΔΗ προκαλεί προβλήματα.
    Τι να κάνουμε? (σαν ποδηλάτες). Μα να συνεργαστούμε με την Φιλοδασική (άλλωστε αυτοί μετατρέψαμε το βουνό από σεληνιακό τοπίο σε παράδεισο) ώστε να δημιουργηθεί ένα σηματοδοτημένο δίκτυο μονοπατιών, ασφαλές για τους ποδηλάτες, άλλα και για τους υπολοίπους, το οποίο να είναι νόμιμο.
    Συνεπώς η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη μέθοδο του «κάνουμε ότι μας αρέσει» ούτε σωστή και νόμιμη είναι, άλλα εξασφαλίζει και μελλοντικά προβλήματα για όλους μας… (παράδειγμα, μια μελλοντική απαγόρευση εισόδου ποδηλάτων σε οποιονδήποτε χώρο πέραν των δρόμων της προστατευόμενης περιοχής!)
    Για να δούμε. Είμαι σίγουρος ότι τώρα θα ξεσπάσει… θύελλα από τους «θερμοκέφαλους»…

  4. Eίσαι σωστός σε πολλά απο αυτά που γράφεις αλλά όχι σε όλα και δεν νομίζω οτι θα ξεσπάσει κάποια θύελλα. Καμίοα διαδρομή δεν μετατρέπεται σε πίστα κατάβασης και κυρίως σε βάρος των υπολοίπων χρηστών του βουνού. Οι θερμοκέφαλοι βρίσκονται παντού, τόσο στο χώρο της ποδηλασίας όσο και στη κοινότητα των περιπατητών. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ποδηλατών που φέρθηκαν ανάρμοστα σε βάρος περιπατητών καθώς και περιπατητών που η απάντησή τους στο ”καλημέρα” ας πούμε ότι δεν ήταν αυτή που αρμόζει. Η ποδηλασία και δη η ορεινή τώρα αναπτύσσεται στη χώρα μας και είναι λογικό η προσπάθεια εξερεύνησης των βουνών απο τους ποδηλάτες και της εύρεσης μονοπατιών προσφιλών προς στο ποδήλατο να φαντάζει ως ”επίθεση” σε όσους τόσα χρόνια είχαν συνηθίσει να περπατούν στο δάσος χωρίς να βλέπουν ποδήλατα ή τουλάχιστον τόσα πολλά. Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάς οτι σε αυτή τη μετατροπή του δάσους σε παράδεισο που αναφέρεις έχουν συντελέσει και συντελούν και ποδηλάτες.
    Η συνεργασία με την όποια φιλοδασική ή οποιονδήποτε άλλο φορέα διαχείρισης δασών για εμάς είναι αναγκαία καθώς απο τη πρώτη στιγμή της δημιουργίας μας ”φωνάζουμε” πως δεν θέλουμε να κάνουμε οτι μας αρέσει αλλά αυτό που πρέπει και οφείλουμε πράξουμε σαν λάτρες της φύσης πρωτίστως και σαν ποδηλάτες έπειτα. Εαν μπούνε κανόνες και βοηθήσουν όλοι στην εφαρμογή τους είτε ποδηλάτες, είτε περιπατητές, είτε οποιοσδήποτε άλλος χρήστης του βουνού, τότε πιστεύω πως όλοι θα συνυπάρξουν με αρμονία και χωρίς διενέξεις.
    Πριν λοιπόν αρχίσουμε τις απαγορεύσεις πρέπει με συνεργασία να καθορίσουμε όλοι μαζί το ρόλο του καθενός στο βουνό και μετά να σκεφτούμε τι πρέπει να πράξπουμε για διαφυλάξουμε αυτόν τον παράδεισο

    • Μόνο 2 παρατηρήσεις:
      1) Με τον χαρακτηρισμό «παράδεισος» (και με κίνδυνο ν α παρεξηγηθώ ως.. χριστιανός φονταμενταλιστής!!!) εννοώ την σαφέστατη διαφορά του Υμηττού πριν την αναδάσωση που πραγματοποίησε η φιλοδασική ένωση Αθηνών (δείτε: http://www.philodassiki.org/el/h-istoria-mas/history) και μετά (αυτό που βλέπουμε σήμερα. Σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση δεν συντελέσανε μέχρι σήμερα οι ποδηλάτες ! (πως δηλαδή, γεμίζοντας άλματα & berms τα μέχρι πρότινος περιπατητικά μονοπάτια? Ας ήμαστε ειλικρινείς..). Οι ποδηλάτες το βρήκα έτοιμο, δασωμένο. Άλλοι το φύτεψαν με τα χέρια τους…
      2) Προκειμένου να γίνει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ κάτι σωστό, θα πρέπει να ξεκινήσει σωστά! Επομένως, ΠΡΙΝ γιγαντωθεί το πρόβλημα, θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι και ειλικρινείς και να σταματάμε κάθε αυθαίρετη επέμβαση στον χώρο. Κάτω από μια σωστή οργάνωση υπάρχει ο τρόπος να συνεργαστούν οι ποδηλάτες με το δασαρχείο η την Φιλοδασική Ένωση Αθηνών. Όμως για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να «ελέγξουμε» τα δικά μας «στραβά», όσο και αν αυτό απαιτεί μια κομματάκι επώδυνη αυτοκριτική.

      Επομένως, κάποια μονοπάτια τα οποία ανοιχτήκαν αυθαίρετα θα πρέπει να επανέλθουν στην αρχική τους κατάσταση, χωρίς τεχνητά άλματα & άλλα. Οι ποδηλάτες που θα μπαίνουν εκεί θα πρέπει να μην τρέχουν και να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς. Στα αμιγώς ποδηλατικά μονοπάτια μπορούν να κάνουν ότι θέλουν…

  5. Αν πιστεύεις πως οι ποδηλάτες δεν έχουν φυτέψει παρά μόνο άλματα στον Υμηττό τότε συγγνώμη αλλά είσαι απόλυτα λάθος. Η αυτοκριτική γίνεται συνεχώς και καθώς δεν ξέρω αν κ εσύ ποδηλατείς να σου πω πως αρκετοί εως πάρα πολλοί απο εμάς δεν πλησιάζουμε καν μονοπάτια όπου υπάρχει κόσμος και κυρίως μέρες αιχμής. Η οποιαδήποτε κριτική είναι καλοδεχούμενη και ευπρόσδεκτη αρκεί πέρα από τον εποικοδομητικό της χαρακτήρα και τις καλές προθέσεις που πρέπει να έχει ο κρίνων, θα πρέπει πρώτα να κατανοεί και να γνωρίζει καλά αυτό το οποίο κρίνει. Στην αντίθετη περίπτωση καταλήγουμε στο ”η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας” και αντί να κάνουμε κάτι σωστό καταστρέφουμε και αυτό που έχουμε. Κανείς τουλάχιστον απο το σύλλογο δεν συντάσσεται με την αυθαίρετη παρέμβαση στο δάσος. Λίγοι είναι αυτοί που χαλάνε το σύνολο. Το οτι βλέπεις άλματα δεν και berms δεν σημαίνει οτι συμφωνούν όλοι με τη αυθαίρετη κατασκευή τους, ούτε ότι τα μονοπάτια αυτά ανοίχτηκαν αρχικά απο ποδηλάτες .Το οτι υπήρχαν μονοπάτια πριν καν πατήσει ποδήλατο στον Υμηττό δεν απαγορεύει τη ταυτόχρονη χρήση τους και απο τα ποδήλατα. Αν νομίζεις δε οτι το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο γιατί δεν προσπαθείς μαζί με τους ποδηλάτες να ανοιχτούν καινούρια νόμιμα μονοπάτια αμιγώς ποδηλατικά; Φίλε JNS αν απλώς απαγορεύσεις τη χρήση ενώς μονοπατιού τότε πιο πολλοί θα πάνε σε αυτό. Αν όμως φτιάξεις ένα καινούριο καλύτερο από τα προϋπάρχοντα, τότε τα παλιά θα εγκαταλειφθούν, σιγά σιγά θα επανέλθουν στη φυσική τους κατάσταση και οι χρήστες θα βοηθήσουν σε αυτό. Αυτό που αναφέρω έχει εφαρμοστεόι σε όλο τον κόσμο με τα ίδια κάθε φορά αποτελέσματα. Πρώτα πρέπει να μεριμνήσεις ούτως ώστε να είναι όλοι ικανοποιημένοι και αυτό δυστυχώς δεν γίνεται με τον τρόπο που ανέφερες.

  6. Καλημέρα.
    Θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια, ελπίζοντας να καταλάβει, αν και βλέπω ότι είναι μάλλον τζάμπα κόπος….
    1) ΔΕΝ έγραψα (ούτε… κατά προέκταση είπα) ότι ΕΣΥ (εσείς) μετατρέψατε σε πίστες τα μονοπάτια! Συνεπώς ΔΕΝ καταλόγισα ευθύνες σε συγκεκριμένα άτομα. Αν αυτό δημιούργησε… τύψεις, τότε μόνο εσύ(εσείς) ξέρετε το γιατί.
    2) Δεν ήταν κριτική. Αν ξαναδιαβάσεις θα δεις ότι αυτό που προτείνω είναι να γίνει ΣΩΣΤΗ οριοθέτηση τώρα που είναι νωρίς (δεν είναι, αλλά… ας το αφήσουμε) γιατί αργότερα το πρόβλημα δια γιγαντωθεί και δεν θα «μαζεύεται» με τίποτα.
    3) Γνωρίζω το αντικείμενο, το πιθανότερο καλυτέρα από εσένα. Με κίνδυνο να εκτεθώ και να δέχομαι επιθέσεις μέσω web και όχι μόνο, οφείλω να σε ενημερώσω, χωρίς καμία διάθεση αυτοπροβολής, ότι καβαλάω σε μονοπάτια από το 1990, ότι γνωρίζω τεχνικά τι είναι το μονοπάτι, αλλά και τι είναι το ποδήλατο (πόσους Έλληνες ξέρεις με διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε αναρτήσεις ποδηλάτων?). Άρα, εδώ βιάστηκες…. Ο ημιμαθής δεν είμαι πάντως εγώ.
    4) Φυσικά και έχω προσπαθήσει κατά καιρούς, και ίσως πριν καλά-καλά ξεκινήσεις εσύ ποδήλατο, να ενημερώσω και να προστατέψω τα μονοπάτια από την διάβρωση που προκαλούν οι ΛΑΘΩΣ επεμβάσεις και η αυθαίρετη χρήση μοτοσυκλετών μέσα σε προστατευόμενες περιοχές… Έχω κάνει μελέτη για την Εθελοντική Πυροπροστασία Καισαριανής την οποία δώσαμε και στην Φιλοδασική Αθηνών. Όμως, όπως συμβαίνει τώρα, οποιαδήποτε προσπάθεια να επικοινωνήσουμε απευθείας με τους ποδηλάτες (και αλλού με τους μοτοσικλετιστές) αποδείχτηκε ψυχοφθόρα και αναποτελεσματική.
    5) Αυτό που ονομάζεις εσύ καλύτερο μονοπάτι είναι κάτι αντίστοιχο των Bike parks του εξωτερικού. Όμως έτσι “βγάζεις από τον χορό” τους υπόλοιπους ποδηλάτες που δεν θέλουν τα έτοιμα(και εύκολα, εδώ θα αρπαχτείς!!!) εμπόδια, αλλά προτιμούν το μονοπάτι με τα «φυσικά» του εμπόδια. Δεν είναι όλοι λάτρεις της ταχύτητας, άλλοι θέλουν πραγματικά «τεχνικό» η ποιο «αυθεντικό» μονοπάτι… όως για παράδειγμα, υπάρχουν Άνθρωποι που ενώ καβαλάνε στα μονοπάτια ΔΕΝ θα μετακινήσουν βράχια η πεσμένους κορμούς για να το κάνουν «γρήγορο». Αντίθετα αν δεν μπορούν να περάσουν με την πρώτη το εμπόδιο θα πάρουν το ποδήλατο στα χέρια μέχρι την ημέρα που θα βελτιωθούν και θα το πέρανε..
    6) Και τέλος, ξαναγράφω ότι η παρέμβαση μου έγινε γιατί βλέπω (είπαμε δεν είμαι εγώ ο άσχετος/ημιμαθης με τον αντικείμενο!!!) ότι οι, ας πούμε, κακές παρεμβάσεις στον χώρο επεκτείνονται πιέζοντας «εκτός» τους υπόλοιπους… Οπότε αντί να μου καταλογίσει κάποιος (εσύ) κακοπροαίρετη κριτική, καλό είναι να μην βιαστεί και να δει (μια 2η ανάγνωση) ότι αυτό που λέω είναι ότι έτσι όπως εξελίσσονται (λανθασμένα και αυθαίρετα) τα πράγματα, κάποια στιγμή θα χάσουμε το βουνό καθώς θα μας απαγορευτεί η πρόσβαση (και εδώ θα πεταχτούν οι πιτσιρικάδες φωνάζοντας, «εγώ» θα μπαίνω και ότι γίνει!!!).

    Όποτε, Για τα το σιγουρέψω ότι κατάλαβες / καταλάβατε τι λέω. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΑΥΘΕΡΕΤΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙ΅ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ. Τα μονοπάτια πρέπει να ανοίγονται με σωστό τρόπο….
    Αυτά. Ελπίζω ΤΩΡΑ να κατάλαβες….

    • Eπειδή ο γραπτός λόγος είναι λίγο περίεργος κυρίως όταν γίνεται ανάμεσα σε ανθρώπους που δεν γνωρίζονται, θέλω να πω οτι συμφωνώ με όσα λες και οτι σε καμιά περίπτωση δεν σε κατηγόρησα, απλώς θέλησα να δώσω μία απάντηση που να καλύπτει όλα τα τυχόν ερωτηματικά που μπορεί να δημιουργηθούν σε όσους το διαβάσουν. Επιπλέον επειδή βλέπω οτι οι απόψεις σου είναι τεκμηριωμένες και υγιείς κατά τη γνώμη μου θα ήθελα αν δεν έχεις και εσύ πρόβλημα να επικοινωνήσεις μαζί μου στο h.theodoropoulos@gmail.com για να έχουμε αν γίνεται μια πιο ξεκάθαρη και εκτεταμένη συζήτηση. Σε ευχαριστώ για το χρόνο που χάλασες για να γράψεις όσα έγραψες και μακάρι το παράδειγμά σου να το ακολουθήσουν και άλλοι.

Leave a Reply to Haris Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *