Μετατροπή τροχών σε tubeless με τη μέθοδο Ghetto

Η χρήση τροχών και ελαστικών tubeless( χωρίς σαμπρέλα δηλαδή) λίγο πολύ όλοι ξέρουμε τι προσφέρει. Το κόστος όμως αγοράς  τόσο τροχών tubeless, όσο και ελαστικών tubeless ready ή UST είναι για αρκετούς απαγορευτικό. Η λύση είναι η μετατροπή απλών τροχών σε tubeless με την γνωστή πλέον μέθοδο Ghetto tubeless. H πιο διαδεδομένη μορφή της είναι αυτή που θα σας δείξω με τη χρήση σαμπρέλας. Μπορεί να γίνει όμως και με υφασμάτινη ισχυρή κολλητική ταινία (duct tape ή κάτι ανάλογο), την οποία θα την δούμε άλλη φορά. Το καλό της μεθόδου με τη σαμπρέλα και αυτό το οποίο κατά τη γνώμη μου την καθιστά ανώτερη ακόμα και απο τα κανονικά tubeless, είναι ότι εφαρμόζουν τα πάντα μεταξύ τους τόσο απόλυτα που ακόμα και με ελαχιστότατη πίεση αέρα δεν ξεζαντάρουν. Επιπλέον δεν κοστίζει και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ότι λάστιχο θέλουμε, ακόμα και συρμάτινο, το οποίο όμως δεν συνίσταται γιατί δεν εφαρμόζει το ίδιο καλά με τα διπλωτά.
Τα εργαλεία-υλικά που θα χρειαστούμε είναι τα εξής:1)Τροχό με φακαρόλα,                 2)Ελαστικό,3)Σαμπρέλα 20” ,4)Υγρό tubeless ,5)Ψαλίδι ,6)Φαλτσέτα                          7)Κομπρεσέρ αέρα ή βενζινάδικο δίπλα μας                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

Αρχίζουμε τοποθετώντας τη σαμπρέλα γύρω απο τον τροχό. Απαιτεί λίγο τράβηγμα αλλά μην φοβάστε, δεν σκίζεται. Κατ’όπιν φουσκώνουμε ελάχιστα τη σαμπρέλα και φροντίζουμε για διευκόλυνσή μας να έχουμε την κεντρική ραφή της στο κέντρο του τροχoύ.

Σχίζουμε με την φαλτσέτα την σαμπρέλα και μετά με το ψαλίδι την κόβουμε διαμετρικά χρησιμοποιώντας ως οδηγό τη ραφή. Οσο κόβουμε, ξεδιπλώνουμε την σαμπρέλα πάνω στον τροχό.
Όταν ολοκληρώσουμε το κόψιμο, πιέζουμε τη σαμπρέλα να καθίσει καλά μέσα στον τροχό.
Στη συνέχεια τοποθετούμε το ελαστικό στον τροχό, φροντίζοντας μην το βάλουμε στο κάτω μέρος του τροχού και η βαλβίδα του αέρα να είναι στο άνω τμήμα.

Στο σημείο που δεν έχουμε τοποθετήσει το ελαστικό βάζουμε το υγρό, ακολουθώντας
τις οδηγίες του κατασκευαστή όσον αφορά την ποσότητα. Αφού βάλουμε το υγρό τοποθετούμε το λάστιχο πλήρως. Φουσκώνουμε εώς ότου η πίεση φτάσει τουλάχιστον 40 psi και αφήνουμε σε αυτήν την πίεση για 1 μέρα. Αν δεν έχει στεγανοποιήσει το λάστιχο μέσα σε 1 μέρα, αφήνουμε στη πίεση που αναφέραμε μέχρι να στεγανοποιηθεί το σύστημα .Συνήθως 1 μέρα είναι αρκετή. Επειδή χρειαζόμαστε μεγάλη ποσότητα αέρα, αντιλαμβάνεστε οτι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τρόμπα, ούτε καν δαπέδου.

Στο τέλος κόβουμε με την φαλτσέτα την σαμπρέλα. Προσέχουμε να μην την κόψουμε πάρα πολύ, καθώς θα ”μαζέψει” μετά απο λίγο καιρό και επιπλέον θα μας βοηθήσει στο μέλλον όταν θα θέλουμε να αλλάξουμε το λάστιχο.

Όταν τελειώσετε οι τροχοί με τα λάστιχα θα πρέπει να είναι έτσι:

Αν για οποιοδήποτε λόγο στο μέλλον χρειαστεί να ξεφουσκώσουμε το λάστιχο (αλλαγή υγρού,ελαστικού κ.α.) και δούμε ότι μετά δεν μπορούμε να το φουσκώσουμε γιατί δεν φτάνει η πίεση, τότε θα φταίει η βαλβίδα της σαμπρέλας η οποία θα έχει βουλώσει από το υγρό. Σε αυτήν την περίπτωση βγάζουμε τον πυρήνα της βαλβίδας και φουσκώνουμε. Χωρίς βαλβίδα το ελαστικό δέχεται διπλάσια ποσότητα αέρα τουλάχιστον. Μόλις φουσκώσουμε αρκετά φροντίζουμε να βγάλουμε την παροχή αέρα και γρήγορα να βάλουμε τον καινούριο ή καθαρισμένο πυρήνα της βαλβίδας και αφού τον ασφαλίσουμε, φουσκώνουμε με την ησυχία μας. .Δεν πειράζει που θα χαθεί αέρας κατά την τοποθέτηση του πυρήνα της βαλβίδας, γιατί ο αέρας που θα μείνει θα είναι αρκετός για να μην ”ξεπιάσει” το λάστιχο.

Αυτή είναι η μέθοδος Ghetto tubeless με σαμπρέλα. Ελπίζω να σας κατατόπισα πλήρως και να σας φάνηκε το άρθρο χρήσιμο.

Χάρης Θεοδωρόπουλος

Leave a Reply

Your email address will not be published.